Hi , Hello , Assalamualaikum. Welcome To My Official Blog . Enjoy reading here

Monday, July 8, 2013

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Assalamualaikum , Lagi dua tiga hari je lagi bulan ramadhan akan tiba. Disini aku ingin berkongsi pengetahuan aku dengan korang. Mungkin ada sudah tahu dan masih belum tahu. Pertama sekali , aku nak ucapkan selamat berpuasa kat semua kawan - kawan dan umat islam . Jangan cuba - cuba beli air / makanan kat kedai . Hehehe.  Korang tahu tak apa dia kelebihan bulan ramadhan ni ? Meh sini aku bagi tahu serba sedikit tentang bulan ramadhan ni . Antara kelebihannya ialah malam lailatul qadar berlaku pada bulan ramadhan dan doa lebih mustajab dan lebih mudah dimakbulkan. Syaitan - syaitan juga dibelengu tetapi ada manusia tetap melakukan dosa. Nafsu masih bermaharajalela . Jadi , kita mesti kuatkan iman dengan melakukan ibadah pada bulan ramadhan yang mulia ini. Berlipat kali ganda pahala yang akan kita dapat .

Bulan ramadhan telah tiba,
Sebuah kesempatan untuk mencari maghfirah-Nya,
Mari bersihkan hati untuk menyambut ramadhan yang suci,
Serta maafkanlah aku jika ada salah silap dengan korang.
Dan mungkin juga janji yang telah aku ingkari.
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN !